3 Aralık 2012 Pazartesi

Origamiye devam. boyutlu yıldız yapımı

Saatlerdir origami yapıyorum, kağıda dokunuyorum, iyi hissediyorum kendimi, Şu an tamda buna ihtiyacım var, kendimi iyi hissetmeye....

Boyutlu yıldız dedim, çünkü ne diyeceğimi bilemedim, bakın işte bu.


Aşamaları fazla olan bir yıldız bu, hemen başlayalım anlatmaya

Kare kağıt lazım zaten bildiğiniz gibi


Resimdeki gibi katlıyoruz


Sonra da böyle katlıyoruz


Sağ alt sivri ucun tek katını kaldırıp, üst sivri uçla birleştiriyoruz


Arkasını çevirip aynı şeyi uyguluyoruz


İki kenarını aynı şekilde kıvırıyoruz


Buraya kadar olan kısmı aslında turna kuşu postunda çok çok detaylıca anlatmıştım, ordan bu
şekle ulaşıncaya kadar yapın


Sol tek katı sola indiriyoruz



Arka tarafıda indiriyoruz


Resimde sol tarafta görülen sivri uç bu açmaya çalıştığım yer. Sivri ucu tam tersine çevirmemiz gerekiyor. Yukarı değilde aşağı bakmalı. Bunu yaparken bir çok fotoğraf çektim daha iyi anlaşılsın diye







Artık o sivri uç aşağıda




Yan yatırdığımızda görüntü bu olmalı


Alt ucun tek katını böyle açıyoruz


Sonra çevirip dört katada aynısını yapmalıyız.
Bu iki


Bu üç


Bu da dört


Ve bu olmalı elimizde ki şekil


Resimdeki gibi katlıyoruz, yine dört katada aynı işlemi uyguluyoruz


Çevir iki


Çevir üç


Ve dört.


Şekil bu


Üst sivri köşeleri açarak yatırıyoruz


İŞte böyle, yavaşça :)


Ve yatırdık :)


Arkadan görünüşü bu


Tekrar çevirdik


Elimle tuttuğum kenarlar kıvrılmalı, öyle ki arkadan görünmemeli


Kıvrılmış hali, yalnız kağıdınız kalınsa benim gibi, katlamak çok da kolay olmuyor,


Bende önce yanlışlıkla yırtmış olduğum orta kısma devam ettim, çok daha başarılı olduğunu farkettim daha sonra :)






Ve çeviriyoruz, ta taaa yıldızımız hazır




Kolay gelsin herkese





1 yorum:

  1. biraz daha anLaşıLır şekiLde yazarsanız çok sevicem

    YanıtlaSil