7 Ocak 2013 Pazartesi

Origami klasik kutu yapımı(değişik süslemelerle)


Yine origami, yine ben :)
Bu sefer herkesin bildiği kutuyu yapacağım fakat bir farkla.
Bu kutuyu yaptığımızda üstünde çarpı şeklinde bir iz oluyordu.
Bu anlatımla artık o izden kurtuluyoruuz.. Bu biiir.
İkincisi kutunun kapağı ile kutunun genişliği aynı oluyordu ki, bu da kapağın kutuya tam oturmasını ve açılmasının zorlaşmasına sebep oluyordu
Bu da artık olmayacak



Bu problemlerden dolayı bu kutuyu sevmediyseniz sizde (benim gibi) hadi beni takip edin, size de sevdireyim

Öncelikle kare kağıdımızı alıyoruz.
Orta noktasını bulmak için kalemden yardım alıyoruz.
İşte bu işlemi yapmak için katlıyorduk ve o da kutumuzun üstünde kat izi oluşmasını sağlıyordu ki, buda hiç hoş görünmüyordu.

İki kağıda ihtiyacımız var, ben büyüğü 15*15cm. Küçüğü 14*14cm yaptım.


Dört köşesini de ortada birleştiriyoruz



Sonra hiç açmadan tekrar ortaya katlıyoruz




İki tarafına da aynı işlemi uyguluyoruz


 

Ve açıyoruz, bu kat izlerine ihtiyacımzı var


İki kenarı orta çizgide birleştiriyoruz ve gördüğünüz gibi sonraki çizgiden de yukarı doğru kaldırıyoruz,
Kutunun kenarları olacak şekilde.


Şu kesik çizgiler kutumuzun zemini, düz çizgileri makasla kesiyoruz



Böyle olması gerek


İki tarafıda bu şekilde elimizle tutup,





Diğer taraflarını da katlayarak dik durmalarını sağlıyoruz


Ve kutumuz hazır, görüldüğü gibi, iz de yok.


İçi de böyle


Şimdi kapağa geldi sıra, o daha büyük ayırdığımız kare kağıtla yapılacak, ve katlayıp, açma aşamaları aynen tekrarlanacak


Açtığımızda, ortada oluşan kare zemin. Taralı bölüm, kutunun kenar yüksekliği, eğer bu boyda yaparsak, alttaki kutuyu örtüyor ve açılması zorlaşıyor


Bu olmasın diye, düz çizgiyle belirttiğim çizgiden bir iz daha yaptım, yani katlayıp açtım, kesik çizgi ilk oluşan çizgiyi gösteiryor


Dört tarafına da aynı şeyi uyguladıktan sonra


Aynı şekilde katladım, kesik çiziklerden kesip


Katladım, işte böyle,
Kapak olan daha alçak oldu böylece tam kapak formuna kavuşmuş oldu :)


Ben çok kalın bir karton kullandığım için zorlandım fakat çok düzgün durdu.


Süslemeye gelince,

İçinin tek katını açıp bir kurdele yapıştırıp, açtığım katı kapattım


Ve üstte böyle bir fiyonkla tamamladım





14 yorum:

  1. ooo süper olmuş..bende bu kutulardan yapıyordum fakat kapağı aynı oluyordu kısasını yapmak için araştırmıştım bulamamıştım süper oldu sizin yaptığınız ellerinize sağlık..bi kerede sizin yaptığınız gibi denicem ;))
    bende beklerim bloguma...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yararlı olabildiysem ne mutlu :)
      Deneyin, tecrübelerinizi aktarın, memnun olurum...

      Sil
  2. çok güzel olmuş.. Benim de origamiye merakım var.. hemen denemeliyim :)

    YanıtlaSil
  3. Ay bravo ya :))) nasıl yapıyorsunuz böyle hoooş :)))

    YanıtlaSil
  4. bayıldım :))) nasıl böyle hoş eyleri hem akıl edip,hemde yapıyorsunuz ??:))) bayıldıııııııııııııım:)) özellikle bayanlar için takı kutusu olarak da kullanılabilir:)

    YanıtlaSil
  5. bu kağıtları nereden bulabiliriz yardımcı olur musunuz fon kartonlarıyla olur mu bu bana biraz değişik geldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet fon kağıdına göre daha kalın bir kağıt bu, davetiye kağıdı gibi. Bir kağıtçıdan almıştım ben, ama normal fon kağıdıyla da oluyor,

      Sil
  6. elimde fon kartonu var denicem ama olmayacağından eminim:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemeden nerden bilebilirsin ki olmayacağını, dene sen, dene :)

      Sil
    2. On yargılı olma bence. Bence yaparsın ben yaptım çok tatlı oldu 😄😄😄😄😄

      Sil
  7. yaa kapagı tam olarak anlayamadımm

    YanıtlaSil
  8. Nasil becericem ki:(

    YanıtlaSil
  9. ben dik durması için yaptığınız yeri anlamadım kendime göre pembe ve dikdörtgen bir kutun oldu yalnız kapaksız onu da düzelteceğim...

    YanıtlaSil
  10. iğrenç olmuş

    YanıtlaSil