9 Ekim 2012 Salı

Eskişehir gezisi ''Part 2''

Daha önce de söylediğim gibi Eskişehir'i çok sevdik, (daha önce derken şu posttan bahsediyorum :) ikinci günün sabahı erkenden kalkıp, gondol turu niyetiyle Adalara gittik, yine tramvayla çarşı durağında inip, ikinci köprünün altında görünen, hali hazırda bizi bekleyen gondolları gördük, :)
Ve hemen atladık içlerine :)

bu yanımızdan geçen başka bir çift

Bu da bizim gondolumuz,

güzeldi, ben beğendim, 10 dk sürdü tur ama değerdi.

Ordan çıkıp Bilim ve kültür Parkı'na doğru yol aldık,
Sanırım şehirde tramvay yolunun uzak olduğu tek yer. :) minibüsle devam ederek ulaştık parkımıza.
Karşınızda masal evi :) yoksa şatosu muydu :) öyle bir şey işte tam hatırlayamadım adını :)

Buda Korsan gemisi, 1tl ücretiyle, içini de gezebiliyorsun, amaaam ne var girmesekte olur diye düşünürken, gezince fikrimin değiştiğini anladım hemen :) her ayrıntı düşünülmüş, alt kısmına giriliyor, kaptan köşküne çıkılıyor v.s.

Bu da Kaptanın özel odası :)

Yine masal şatosu, gittim geldim bunu çekti, her açıdan fotoğrafı mevcut elimde :) içerisi yapım aşamasındaymış, bitince tekrar etmem gerekecek bu ziyareti, eminim yine detaylar muhteşem olacak

Ve başka bir versiyonu :)

Daha sonra ki gün, KentPark'a gittik, öğleden sonra otobüsümüz olduğu için onu sona bıraktık çünkü otogarın hemen karşısında,
Bu yapay denizin, yapay kumsalından bir kare,
Bir İstanbullu olarak bana komik gelse de, yapanı takdir etmedim de değil hani, uğraşmış yapmış helal olsun dedim. Giren var mı bilmiyorum biz varken kimseyi görmedik,

Bu da Kentpark'ın ortasından geçen Porsuk :)

Aslında ne yenir, neleri meşhurdur pek bahsetmedim, aslında yemek yemeğe girdiğimizde o kadar aç oluyorduk ki, fotoğraflamak aklıma geldiğinde çoktan silip süpürmüş oluyorduk besinleri :)
Ama söyleyeyim, Çiböreği meşhur, Balaban kebabı, Met helvası, Haşhaşlı çöreği...
çibörek (az sonra altta da göreceksiniz kendisini) kıymalı, yağda kızartılan bir börek çeşidi,
Balaban, İskender kebap benzeri, pide, üzerine salça sos, yoğurt, köfte ve şiş ten oluşan bir kebap, yani iskenderin üzerinde döner değilde, köfte ve parça et var, biz İsmet İnönü cad.de bool köfte'de yedik, köftenin lezzetine bayıldık, heryerde köfte bu kadar güzelmidir bilmiyorum
Haşhaşlı çöreği ve met helvasını da bir çok yerde göreceksiniz zaten, ikiside gayet güzel, denemeye değer,

Burası Kırım Çibörekçisi, yine Kentparkta, kahvaltıdan kalkalı çok olmamıştı, ama eşim şehirden gitmeden bir çibörek daha yiyelim deyince girdik içeri, e tabi çok aç olmadığım içinde fotoğraf çekmeyi atlamadım :)

Siz bu kadar çok olduğuna bakmayın, bende öyle demiştim çok fazla kim yiyecek bu kadar şeyi diye ama yeniyor :) çok açken hepsini yemiştim bir çırpıda, ama bu kez eşim eşlik etti bana bitirememiştim.
Eskişehir gezi postu burda sona eriyor, umarım gitmek isteyenlere yardımcı olabilmişimdir,