11 Aralık 2013 Çarşamba

Boyutlu yıldız yapımı

Kağıtları seviyorum, hatta bayılıyorum.
Origamiye ilgim de o yüzden.
Bu yıldız da çok sevimli, çok sevdim, aslında Turuncu Oda'nın bu yıldızından ilham aldım diyebilirim.
O dörtlüsü, bu beşlisi.
Gelelim yapım aşamalarına.
Bir beşgen gerekli öncelikle. Ben google amcaya beşgen dedim, o çıkardı bitane, bende hemen istediğim ölçüde büyütüp başladım yapmaya.
 


Böyle birbirini kesen çizgiler çizip, orta noktayı da bulmuş olduk.


Ölçü isteyenler için, ölçülerini de yazdım.
Üst fotoğrafta görülen 2cm olan kısımlar, her kenar için geçerli.
2cm işaretleyip, alt resimdeki gibi çizgilerle belirliyoruz.


Kenarlarda oluşan 5 küçük üçgeni keserek çıkarıyoruz.
2cmlik alanlar bunlar, üstteki fotoğraftan anlaşılıyor sanırım.



Kesiyoruz tek tek. :)


Kesilen alan, işaretli kısım, anlaşılır olsun diye, bol bol fotoğrafladım.


Koyu renkle çizilmiş olan çizgiler yine 2cm. buralarda kesilecek.


İşte böyle küçük kesikler oluşması lazım.


Daha sonra çizilmiş tüm çizgiler katlanacak, önden ve arkadan görünüşünü de çektim.


Daha sonra aşağıdaki gibi katlıyoruz.


Ve katladığımız yerleri, üstüste getirecek şekilde yapıştırıcı sürüp, yapıştırıyoruz


Ve yıldızımız hazııır.




Yapacak herkese kolay gelsin,
Turuncu Oda Sibel ablaya da ilham verdiği için ayrıca teşekkürler.

7 yorum:

  1. Ay ne guzel olmus yahu bunlarr hemde kolay :) hemen yapıyorum öpüyorum cnm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, evet çok kolay, çok zevkli, yap tabi ne duruyorsun :)

      Sil
  2. çok güzel olmuşlar, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. bayıldım!! benimkinden bin kat daha güzel olmuşlar...ellerine sağlık...bir dahakine bundan yapıcam ben :))

    YanıtlaSil
  4. Çok guzell daha fazla paylaşım lufken

    YanıtlaSil
  5. sana nasıl kendimi affettiririm bilmiyorum :( Ve utanarak kağıttan çiçek yapımını paylaştığımı bildiriyorum. Çoook sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. makaleleriniz çok güzel devamını diliyorum..

    YanıtlaSil